stronazatysiac.pl

Blog w tematyce biznesu, finansów i pracy.

Biznes

Mała firma i wybór kuriera – co sprawdzić?

Mała firma i wybór kuriera – co sprawdzić?

Kiedy mała firma decyduje się na uruchomienie sprzedaży wysyłkowej, staje przed niełatwym zadaniem doboru kuriera, który będzie dostarczał zamówienia do klientów. Oferty firm kurierskich są bardzo różnorodne – przedsiębiorca musi zatem wiedzieć, na co należy zwracać uwagę, by podjąć dobrą decyzję.

Jaki kurier dla małej firmy?

Choć małe firmy dysponują zwykle dość ograniczonymi zasobami, muszą dbać o jakość swoich usług. Nawet drobna pomyłka może się wiązać z utratą kluczowego klienta, a tym samym zaważyć na losie całej działalności. Przedsiębiorca powinien również poświęcić szczególną uwagę doborowi dostawców poszczególnych towarów lub usług takich jak przesyłki kurierskie.

Przebieg procesu dostawy ma ogromny wpływ na ogół doświadczeń zakupowych konsumentów. Jeśli klient otrzyma uszkodzony przedmiot lub doświadczy utrudnionego kontaktu z kurierem, może szybko zniechęcić się do dokonywania zakupów w danym sklepie. W interesie przedsiębiorcy jest zatem nawiązać współpracę z odpowiedzialną, doświadczoną i rzetelną firmą kurierską. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat wyboru usług kurierskich dla małych firm, zajrzyj na stronę https://www.dhl.com/pl-pl/home/nasze-dywizje/parcel/dla-ciebie/blog/mala-firma-jakiego-kuriera-wybrac.html.

Na co zwrócić uwagę, wybierając usługi kurierskie dla małej firmy?

Działające na polskim rynku firmy kurierskie oferują szeroki zakres usług, niekiedy wykraczający daleko poza wysyłkę paczek o standardowych wymiarach. Dlatego też warto zapoznać się z pełną ofertą przewoźnika. To pomoże określić, czy zakres usług, jakie świadczy dana firma kurierska, wystarczy do spełnienia potrzeb działalności firmy. Oto kilka wskazówek.

Oferta przesyłek krajowych i zagranicznych

Jeśli chcesz dobrze wybrać firmę kurierską, musisz określić obszar działalności firmy. Jeżeli chcesz podbijać zagraniczne rynki i sprzedawać towar klientom także w innych państwach Europy i świata, konieczne będzie nawiązanie współpracy z przewoźnikiem, który również działa w tych obszarach. Koniecznie zwróć również uwagę na przewidywany czas dostawy paczki do określonych miejsc – wysyłka zagraniczna wymaga więcej czasu niż przesyłki krajowe, jednak także zagraniczni klienci nie lubią zbyt długo oczekiwać na doręczenie.

Rodzaje przesyłki kurierskiej

Przed nawiązaniem współpracy z kurierem musisz dowiedzieć się, czy dany przewoźnik jest w stanie dostarczać Twoje towary do klientów. Określ więc, czego potrzebuje Twoja firma i porównaj te oczekiwania z ofertą firm kurierskich. Pamiętaj, że nie każdy przewoźnik oferuje przesyłki paletowe lub podejmuje się wysyłki paczek dłużycowych, wielkogabarytowych czy o niestandardowych kształtach.

Dostępne usługi dodatkowe i możliwość uzyskania pomocy

Sama wysyłka paczki to nie wszystko – na doświadczenie zakupowe klienta niekiedy ma wpływ wiele detali procesu dostarczania zamówienia. Duże znaczenie ma łatwy kontakt z kurierem lub możliwość doręczenia przesyłki kurierskiej do specjalnie przeznaczonego do tego celu miejsca, na przykład punktu lub automatu paczkowego. Sprawdź, czy dany przewoźnik oferuje możliwość uzyskania pomocy za pośrednictwem infolinii lub poprzez e-mail. Dzięki temu klient będzie mógł rozwiązać ewentualny problem szybko i bez większych trudności.

Różnice pomiędzy firmami kurierskimi dotyczą również zakresu oferowanych przez nie dodatkowych usług. Są to różnego rodzaju opcje modyfikowania warunków i przebiegu procesu dostawy tak, by dopasować go do potrzeb obu stron transakcji. Do takich usług należy na przykład możliwość doręczenia przesyłki do sąsiada, potwierdzenie doręczenia przesyłki w formie elektronicznej lub dostawa poza standardowymi godzinami pracy kurierów, na przykład w późnych godzinach wieczornych lub w weekendy. Firma kurierska powinna także udostępniać możliwość śledzenia trasy przesyłki – dzięki temu Twój klient w każdej chwili będzie mógł zostać poinformowany o aktualnym położeniu paczki i ewentualnych opóźnieniach.

Renoma ma znaczenie. Jakiego kuriera wybrać?

Przed powierzeniem swoich towarów danej firmie kurierskiej koniecznie zweryfikuj, czy masz do czynienia z rzetelnym przewoźnikiem. W tej ocenie mogą Ci pomóc opinie internautów. Dobrym wyborem z pewnością okażą się topowe marki popularne wśród konsumentów, na przykład DHL. Logo rozpoznawalnej firmy kurierskiej wzbudza zaufanie i zachęca do skorzystania z usług danej działalności. Aspekt ten ma szczególne znaczenie w przypadku poszukiwania przewoźnika dla sklepu internetowego.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.