stronazatysiac.pl

Blog w tematyce biznesu, finansów i pracy.

BiznesMarketing

Skuteczna forma reklamy w internecie

Skuteczna forma reklamy w internecie

Marketing internetowy to zespół działań prowadzonych za pomocą internetu, którego celem jest skuteczne rozreklamowanie swojej marki. Ponad 90% gospodarstw domowych w Polsce ma dostęp do internetu. Korzystają z niego niemalże wszyscy ludzie przed 50 rokiem życia i coraz więcej osób, które przekroczyły tę granicę. Oni wszyscy są potencjalnymi klientami. Muszą się tylko dowiedzieć, że twoja firma istnieje. Reklama w internecie na pewno w tym pomoże.

Trzy główne cele e-marketingu

Firma, która decyduje się na prowadzenie kampanii marketingowej w internecie, zyskuje przede wszystkim w trzech obszarach:

1. Budowa wizerunku

Publikowanie określonych treści na stronie internetowej lub portalu społecznościowym buduje wizerunek firmy. Jeśli firma bierze udział w charytatywnych aukcjach lub organizuje bezpłatne prelekcje i pochwali się tym w internecie, zyskuje w oczach potencjalnych klientów.

2. Zwiększenie rozpoznawalności marki

Jeśli czegoś nie ma w internecie, najpewniej po prostu nie istnieje. Tak jest również z biznesem. Konkurencja na rynku jest duża, konieczna jest inwestycja w to, by o firmie usłyszało jak najwięcej kontrahentów. Warto wykupić reklamy, które będą pojawiać się w mediach społecznościowych. Można również zamówić sponsorowane artykuły blogowe lub promować swoje produkty u influencerów. Im więcej osób będzie wiedzieć o istnieniu firmy, tym więcej klientów można pozyskać.

3. Zdobywanie klientów

Dobra, przyjazna dla użytkownika strona internetowa, może być źródłem nowych klientów. Każdą witrynę trzeba odpowiednio wypromować, by wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania. Wystarczy, że po wpisaniu w wyszukiwarkę hasła „wypożyczalnia drogich aut” na pierwszych pozycjach wyświetli się twoja strona, masz dużą pewność, że klient wejdzie na nią, by poznać ofertę. Jeśli strona będzie dla niego intuicyjna a informacje, których potrzebuje znajdzie szybko, bez konieczności klikania w wiele linków, najpewniej wybierze twoją ofertę.

Pierwsze formy reklamy w internecie

Pierwsze reklamy internetowe wyglądem przypominały banery i bilbordy. Były oczywiście mniejsze, ale graficznie właśnie tak wyglądąły. Reklamy banerowe, czyli reklamy display funkcjonują do dziś. Wyświetlają się na stronach internetowych a kliknięcie w nie przenosi do witryny z reklamowanymi produktami.

Z czasem reklamy banerowe zaczęły być dobierane do użytkownika. Osoba, która wyszukiwała w internecie produktów do mycia auta, widziała zazwyczaj ich reklamy albo reklamy myjni samochodowych ze swojej okolicy. W ten sposób reklamodawcy chcą trafić do użytkownika, który potrzebuje ich usług. Użytkownik, choć momentami czuje się śledzony przez swoją wyszukiwarkę, również zyskuje, bo nie widzi reklam, które go kompletnie nie dotyczą.

Jakie działania marketingu internetowego są najskuteczniejsze?

To podchwytliwe pytanie, bo sporo zależy od branży a jeszcze więcej od budżetu. Pewne za to są dwie rzeczy. Po pierwsze warto zatrudnić fachowców, którzy zajmą się przygotowaniem całej strategii. Pod drugie zaś większość kampanii ma charakter długofalowy. Oznacza to, że efekty nie będą widoczne od razu. Pamiętaj jednak, że czas i tak upłynie a konkurencja nie śpi.

Na pewno warto zainwestować w dobry content marketing. Będą to wszystkie treści publikowane w internecie, które zainteresują odbiorców i sprawią, że będą coraz bardziej przywiązani do marki.

Przykłady można by mnożyć, ale jeśli prawnik prezentuje na blogu ciekawe omówienie zmian w przepisach, tłumaczy w jasny sposób zawiłości, czyta go wiele zainteresowanych tym osób. Jeśli w przyszłości będą potrzebować porady prawnej – najpewniej zgłoszą się do niego. Gdy stworzy produkt, np. e-book, kupią go, bo darmowe treści, które od jego autora dostawali, były wartościowe, więc książka też będzie.

Stylistka, która na co dzień pomaga klientkom ubrać się adekwatnie do sylwetki, czy wieku, może prowadzić webinary z poradami w zakresie stylu. Jeśli podczas tych bezpłatnych spotkań zainteresuje kobiety przekazywaną wiedzą, kupią jej usługi, gdy będą potrzebowały stylistki.

Rynek usług marketingu internetowego jest bardzo rozbudowany a możliwości jego stosowania nieustannie rosną, zmieniają się, dopasowują do oczekiwań odbiorcy. Prowadzenie skutecznych działań reklamowych w sieci może pomóc odnieść sukces zarówno niewielkim firmom, jak i wschodzącym na rynku gigantom. Trzeba po prostu zacząć i dobrze zrobić to z głową, przy współudziale agencji lub doradcy marketingowego.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.